zondag 19 augustus 2007

HET KRIJGEN VAN EEN TWEE-EIIGE TWEELING IS ERFELIJK BEPAALD

Ze hebben me nooit kunnen vertellen of het een één-eiige of een twee-eiige tweeling was.

De kans op een tweeling bij een spontane zwangerschap (een-eiig)
is 1 : 80.
Een twee-eiige tweeling schijnt erfelijk bepaald te zijn.

Eigenlijk zou ik best willen weten wat ze nu precies zijn: 1 of 2-eiig.

In mijn geval zou het een een-eiige tweeling zijn, want ik heb ze niet in de familie.

Ra ra, hoe kan dit?



Het volgende stukje las ik in de bijlage Vrouw van De Telegraaf van 19 april 2008.


SPIEGELBEELD

Een een-eiige tweeling komt uit één bevruchte eicel.
Met als resultaat: zelfde kleur ogen en haren en dezelfde lengte.
Maar uit onderzoek van de VU Amsterdam blijkt dat ze qua karakter wel kunnen verschillen.
De een kan dominanter zijn of een andere hobby hebben.
Exacte klonen zijn het dus zeker niet.




Je kunt altijd een reactie plaatsen.
Dat doe je door hieronder op opmerkingen te drukken.





Geen opmerkingen: